Už skoro rok letiště řídí jako firmu? Červená čísla hovoří.

Letiště Karlovy Vary se stále více řítí k zemi, letadla zde přistávají stále méně. Situace je za rok vlády politiků na kraji stále zoufalejší a mnoho reálných projektů postupně nadobro zaniká. Karlovarský kraj je vlastník obchodní společnosti,  která se stále propadá do červených čísel.

Celý region je závislí na hostech a návštěvnících. Pokud se bude letišti dařit, bude více peněz i pro slušné a poctivé hoteliéry, a tudíž tak podpoří i rozvoj cestovního ruchu v kraji, tolik důležitý pro občany celého regionu. Už z pravidelných spojů zůstaly jen lety do Moskvy. Ale na jaře podařilo dotačně zajistit sezónní letecké linky do Düsseldorfu, Tel Avivu a Taškentu. Západní ekonomiky ale pro letiště v Karlových Varech zatím příznivě nereagují i přes zajímavé pobídky vytrvalých cestujících politiků.

Düsseldorf zkrachoval krátce po svém startu, spoje do Taškentu a Tel Avivu zatím přežily. Jenomže to je žalostně málo. Hejtmanka Vildumetzová (ODS/ANO) se snaží řídit letiště jako firmu.

Hejtmanka Vildumetzová již avizovala, že by kraj mohl ze spolku pro rozvoj letecké dopravy i vystoupit pro nerovné a nepoměrné podmínky.

„Je to velký nepoměr. Proto nyní zvažujeme, co dál. Není možné, aby členové, jejichž vklad je daleko vyšší, měli stejné rozhodovací právo jako ostatní. Budeme usilovat o změnu stanov. Spolek by tak byl perspektivnější a proaktivní. Teprve pokud se to nepodaří, uvážíme další scénáře,“ profesionálně a odborně vysvětlil Hurajčík (ANO), krajský náměstek pro dopravu, (dříve vedoucí autodopravy ve firmě spadající pod Agrofetr).

Město Karlovy Vary již delší dobu upozorňuje, že pro rozvoj letiště je důležité rozšíření letové dráhy letiště, aby se zvýšil potenciál při jednávání s dalšími leteckými společnostmi.

Letiště se ale propadá stále více do červených čísel, krajští politici se snad postarají o jediné mezinárodní letiště v regionu vybudované ještě za socialismu.

.

 

ohudbe.eu