Skoro 10 miliónů za necelých 500 metrů cyklostezky

Karlovy Vary – Ne, není to legrace, ale pravda. “Aneb z cizího krev neteče.”

Asi takto by se dalo charakterizovat počínání náměstka primátora Petra Bursíka (ODS), který se chytá podepsat smlouvu až s třetí a nejdražší firmou, která se přihlásila do výběrového řízení na dodělání pouhých 450 metrů cyklostezky.

První společnost, která vyhrála Výběrové řízení nedodala prý požadované dokumenty, druhá poté sama odstoupila. Asi takto se organizují výběrová řízení v Karlových Varech. Aby toho nebylo málo tak třetí a nejdražší firma práci musí udělat, protože peníze jsou z dotací EU a údajně se výběrové řízení nedá z časových důvodů opakovat.

“V minulosti se na Magistrátu často opakovala výběrová řízení a v případě, že se soutěžilo z peněz dotačních, vytvořil se dostatečný prostor, aby se výběrové řízení dalo v klidu vyspat opětovně a nedělalo se vše na poslední chvíli,” uvedl zdroj blízký karlovarskému Magistrátu.

„Přitom se jedná pouze o propojku již existujících úseků, které jsou hotové. Stezka bude dlouhá jen 450 metrů, stavba se uskuteční převážně ve volném terénu na břehu řeky, kde nejsou žádné komplikace v podobě sítí.. Cyklotrasa bude široká jen 3 metry.

Jinde umí stavět šestkrát tolik za polovinu peněz.

Stezky budou označené jako smíšené, tedy budou určené nejen pro cyklisty, ale i pro pěší, případně bruslaře

Od politika Bursíka, který je profesionální stavař by se očekávalo asi více profesionality, nebo je v tom snad něco jiného, když vyhraje ten nejdražší?

Necelý jeden metr cyklostezky vyjde na cca 22 tisíc korun


Jak se staví jinde?

Tři až pět milionů za kilometr cyklostezky.

V České republice dělníci ročně postaví desítky kilometrů nových cyklostezek. Za posledních 15 let jich vybudovali zhruba 2 800 kilometrů. Obce nebo města na výstavbu cyklostezek mohou získat dotace třeba ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo z Evropské unie. Prodlužovat by se teď měla třeba cyklostezka Greenway podél toku řeky Jizery. číst dál…

zdroj:iROZHLAS.CZ