Nejusilovnější studenti jazyků v Karlovarském kraji jsou z Lubů

Aktuálně reprezentují náš kraj v celonárodním jazykovém šampionátu, který nezastavila ani koronakrize.

Praha, 19. května 2019 – Žáci třídy 4.A ze Základní školy Luby zvítězili v krajském kole celonárodní soutěže v učení cizích jazyků. V těchto dnech se snaží získat titul nejusilovnějších studentů cizích jazyků v celé České republice. Soutěž Jarní WocaBee šampionát odstartovala na českých základních a středních školách v březnu, a díky tomu, že soutěž probíhá výhradně online, pokračovala i v průběhu koronakrize. Soutěž je určena pro studenty všech cizích jazyků a kritériem hodnocení je usilovnost žáků v učení se nové slovní zásoby.

Soutěž Jarní WocaBee šampionát organizuje na školách poskytovatel aplikace WocaBee. Již druhý školní rok aplikace pomáhá učitelům s výukou jazyků na školách, zjednodušuje jim práci a žáky motivuje k učení. Funguje to jednoduše – učitel průběžně zadává balíky slovíček a frází, které se mají žáci naučit a doma procvičovat. Za procvičování slovíček získávají body, tzv. WocaPoints – čím víc procvičují, tím víc bodů získají a víc se naučí. Právě usilovnost v učení je kritériem hodnocení úspěchu v Jarním WocaBee šampionátu. Vítězí třída, která denně získá nejvyšší průměrný počet WocaPoints na žáka.

Jarní WocaBee šampionát odstartoval v březnu okresními koly, přičemž soutěž plynule pokračovala i po uzavření škol. Výherci z okresů postoupili v dubnu do krajských soutěží, a ti nejlepší z každého kraje bojují o výhru ve finále v konkurenci 203 žáků z celé České republiky. V Karlovarském kraji zvítězili žáci třídy 4.A ze Základní školy Luby.

Paní učitelka Jitka Pokorná, která ve vítězné třídě vyučuje anglický jazyk, hodnotí samotnou soutěž jakož i výsledky svých žáků následovně: „Do aplikace WocaBee jsem zaregistrovala žáky přesně v den, kdy se v České republice uzavřely školy. Postupně jsme začali objevovat její úžasné vlastnosti. Především jak si nenásilnou formou procvičit, zopakovat a naučit anglická slovíčka. Práce s aplikací děti tak zaujala, že samy doma rády plnily zadané balíčky se slovíčky a díky této domácí aktivitě se probojovaly až do celostátního kola. Já jsem je kontrolovala z domova. Měla jsem přehled kdo, kdy a s jakým úspěchem pracoval. Nyní je aplikace doplněna grafy bodů jednotlivých žáků a já mám o každém z nich  jedinečný přehled. Každý týden jsme si také vyzkoušeli písemku z probíraného učiva, kterou nám aplikace ihned vyhodnotila. WocaBee považuji za nejlepší program ve výuce cizích jazyků v době distanční výuky, který si  oblíbila většina žáků i rodičů.

Vítězové z Karlovarského kraje dosáhli v dubnu každý den průměrně 231 WocaPoints na žáka a mají šanci na celonárodní vítězství. Pro lepší představu – každá správná odpověď při procvičování znamená zisk přibližně 2 WocaPoints. V celonárodním kole se finalisté nová slovíčka učí ještě důkladněji, jelikož titul šampióna mají již na dosah.

Programátor Michal Ošvát, který je autorem aplikace, říká: „WocaBee se na českých školách využívá již druhý školní rok. V průběhu aktuální náročné situace v souvislosti s koronavirem jsme WocaBee poskytli školám v rámci pomoci bezplatně, a jsme velmi rádi, že školy tuto možnost přivítaly. V současnosti WocaBee objednalo již téměř 300 tisíc žáků a učitelů v České republice, jakož i v zahraničí.“

Absolutní vítěz soutěže Jarní WocaBee šampionát bude znám již v druhé polovině května. Držíme palce!