Za městské peníze zahráli jen hymny

REKLAMA

Ostudnou a nakašírovanou podporu předvedl Karlovarský symfonický orchestr. Nikoli jako benefici, ale za městské peníze v pracovní době.
Vše se odbylo před několika dny rychle u sochy T.G.Masaryka v Karlových Varech. Takovou chabou podporou se KSO připojil k vlně solidarity a opravdu jen symbolické podpory Ukrajiny, ale za masivní podpory místních médií, jak je v Karlových Varech zvykem. Akci uspořádal Karlovarský symfonický orchetr s obřím rozpočtem, na který už zdecimovaní občané města nestačí řadu let vydělávat.
Kdo by si myslel, že muzikanti žijící z veřejných peněz, čerpající stále rostoucí rozpočet v řádech desítek miliónů, že uspořádájí alespoň sbírku, jak učinilo mnoho malých firem či spolků, které posílájí peníze nebo materiální pomoc, ubytovávají rodiny vojáků, kteří dostali povolávací rozkazy do války, asi by se hluboce mýlil.
Je zřejmé, že hudebníci si od vlasní “huby neodtrhnou ani korunu”.

“V pracovní době za městské peníze “nájemní nádeníci” zahráli pouze Českou a Ukrajinskou hymnu. Kdyby hráli o sobotách a nedělích zadarmo na benefičních akcích. Tak to mistři “iluze dobroty” zfoukli za pár minut a pěkně z městských peněz jako vždy, uvedl rozčílený občan (důchodce), který se akce zúčastnil s očekáváním, že zde něco i sám přispěje.

KSO je dnes spíš organizací nebývale zpolitizovanou hnutím KOA, které reprezenzuje veřejně politik Kulhánek a další spolustraníci. Členové hnutí KOA jsou často propojení pupeční šňůrou na veřejné rozpočty, jež usilovně řadu let doslova pumpují nejen jako zaměstnanci KSO.

Podle mnoha dalších lidí je taková akce spíš výsměchem všem, kteří potřebují pomoc, protože karlovarští muzikanti nikdy nedávali, ale vždy jen brali. Z veřejných peněz mnozí bez ostychu vesele  hodovali, často i za pochybných okoloností.

“Muzikanti z KSO jen pořád natahují ruce pro peníze, ale nikdy krom sebe na druhé nemysleli. V posledních tétech se jim každý rok navyšoval rozpočet o milion korun a pořád roste jejich počet. Místní lidi nemají peníze. Místním luxusem začíná být chléb a buřty z cibulí. Kdo na ně bude pořád vydělávat” uvedla další paní, která se účastnila akce.

Karlovarší konšelé zřídili historicky malý lázeňský orchestr pro potěchu pacientů a lázeňských hostů, aby jim zpříjemnili pitné kůry na kolonádách. Dnes hudebníky žijící z městských peněz na kolonádách skoro není vidět, natož slyšet, ale za to se aktivně účastní politických akcí na podporu hnutí KOA. “Kdo maže, ten jede…”

Kdyby každý muzikant žijící z městského rozpočtu přispěl alespoň tisícovku, tak by se dalo hovořil o skutečné podpoře a pomoci. Ze symboliky se nikdo nenají.

Vše se více jeví jako další pokrytecká fraška s politickým podtextem, kterou mistři umění komediálního sehráli na ulici T. G. Masaryka v Karlových Varech. Občané města opět platí to nejdražší, co se dá pořídit, ale na Ukrajinu přitom mnozí neposlali ze svého jedinou korunu.

Navíc už se chystají pro “okresní přeborníky” další stovky miliónů na koncertní sál z rozpočtu Karlovarského kraje, který po městském finančním propadáku politicky ovládl exprimátor Kulhánek. Ten dnes z pozice hejtmana rozděluje krajské peníze.  To vše se děje v době, kdy je město zadluženo po osmi létech “rozkulhaného hospodažení”. Přitom město má  poloprázdné budovy, kde by KSO mohlo sídlit v ekonomicky výhodných podmínkách. Kraj vedený politikem Kulhánkem bude zřejmě politický rozmar vybraných voličů a sympatizantů platit z napjatého rozpočtu z naspořených peněz předchůdců, kteří veřejné peníze pracně našetřili. Ale tenkrát nejspíš politici netušili, že naspořené peníze rozfofruje stejně jako v Karlových Varech  “milovník volebních hlasů místních umělců”.

Mnohým asi stále nedochází, že na královsky dotovanou kulturu lidé z nechudšího kraje v ČR už fakt nemají. Krajské stamilióny se utratí nejspíš  jen pro hrstku diváků, rekrutujících se často z voličské základny hnutí KOA, z řad známých, příbuzných a rodin muzikantů. Ti chodí na KSO povinně-nepovinně, aby svou zoufalou návštěvností orchestr udržovali v iluzi zájmu veřejnosti a muzikanti nemuseli hrát do zcela prázdného prostoru.

Když se připočítá masivní PR kampaň opět za veřejné peníze, mohou mnozí nabýt dojmu, že se jedná o zcela zoufalé a velmi nehospodárné počínání, nebo snad uměle udržovanou, dobře organizovanou a politicky motivovanou klaku bojovných sympatizantů žijících v dobách hlubového socialismu s odpovídající pracovní morálkou.

Po té, co jsou Karlovy Vary v dluzích, tak se hudebníci pomějí nejspíš za krajské peníze. Platit budou občané z Chebska i Sokolovovska, tu navoněnou karlovarsko bídu, na kterou si budou muset navíc dojet do Karlových Varů, kde jako bonus ještě zaplatí tučné parkovné, pokud najdou místo.