REKLAMA
Asi každý už dnes dobře ví, že Andrej Babiš byl vždy tam, kde se dalo pohádkově vydělat, rychle zbohatnout, což mu umožnilo jeho členství v KSČ a především práce v tehdejším zahraničním obchodu, kde se točili milióny a valuty ve velkém už za hlubokého socialismu a okolo celého byznysu soustavně kroužili agenti StB, kterých je prý dodnes v Agrofertu stále dost. Kdo měl informace, ten si šel po sametové revoluci jeden den lehnout jako kovaný komunista, aby se druhý den probudil jako úspěšný podnikatel, topící se v miliardových dotacích na cokoliv.
Možná i proto se v Čechách objevuje mnoho miliardářů právě s komunistickou minulostí. Havlovi soudruzi odevzdali politickou moc ve státě, přičemž tu ekonomickou si drží prospěcháři dodnes. A těm pravým komunistům zbyla jen ideologie, která postupně mizí v propadlišti dějin. Komunističtí prospěcháři jsou rozlezlí i v pravicových stranách, kde se přiživují z veřejných peněz i dnes, třicet let po revoluci stihli nejen rozvrátit socialistickou ekonomiku, rozprodat za pakatel vše, co dobře fungovalo, ale navíc vše co utržili stihli rozfofrovat do poslední koruny a nyní každoročně navyšují státní sekyru, kterou nesplatí ani jejich děti.
Regálový marketing toho nejhrubšího zrna, kde je všechno a pro každého.
Jahody, melouny, čokoláda a další nekonečný výběr toho nejlepšího a jasně, že pro všechny. Navrch ještě laciné koblihy pro cukrovkáře, jak jinak než zadarmo. A hlavně za tu nejnižší cenu.
Asi takhle by se dal s nadsázkou, velmi zjednodušeně popsat koncept marketingu hnutí ANO. Reklama na hraně všech zvyklostí, bez obsahu a reálných slibů, které stejně tak rychle, jak jsou mediálně vykřikovány, tak vzápětí mizí v zapomnění za dalšími a novými výkřiky, které zaručeně ohromí opět každého. Zkratky mediálních kampaní na neprodejné regálové zboží si Češi oblíbili, přitom ani nepostřehli zdali je jedná o pravdu, nebo jsou jen líbivá hesla, která vlastně platí jen na malou chvilku, než se vše provalí.
Lidé rádi slyší, že bude líp i přes to, že jim marketéři už nikdy neřeknou, kdy to vlastně bude.
Kdy je ten datum, kdy bude líp.
Asi největší zvěrstvo pro českou politiku bylo, když marketingový tým hnutí ANO vypustil do světa větu památnou větu.
„Máme program pro všechny“
Ale správný překlad není vůbec tak pozitivní, jak vypadá navenek. Všichni nejsme přece stejní. Už to mělo mediálně fanatizované voliče hnutí ANO zarazit a přinutit k tomu, aby se zamysleli nad geniálními hesly za milióny, která se moc pěkně poslouchají a ověřili si, zdali vůbec alespoň trochu odpovídají reálným možnostem.
Skutečně Češi prodají za koblihu budoucnost svých dětí?
I autobus, který jezdí pro seniory a studenty zadarmo, musí natankovat naftu pěkně za tvrdé. Zákony ekonomiky jsou přeci neúprosné.
Často stačí neprodejný šmejd jen líbivě přebalit a hned jde na dračku.
To, že fenomén Andreje Babiše je na politické scéně nejhlasitější, a že si média Babiš ve velkém nakoupil, mnozí pokrytci přehlížejí jen proto, aby dostali například jen tu tisícovku k důchodu. Ale právě asi těm už vůbec nedochází, že všechno zaplatí jejich vlastní děti nebo se opět zdraží energie a služby a vysněná tisícovka se rozplyne v oblacích plných populismu a marketingových polopravd a někde na konci tunelu je opět všechno zadarmo. Máto ale malinký háček. Nikdo neví, jak dlouhý ten „Prchalův“ tunel plný očekávání vlastně je.
Asi ten, kdo nemá co politicky ztratit může popsat to, co velkopodnikatel přišel ve skutečnosti dělat do vysoké politiky, když celý svůj život myslel především sám na sebe a svůj vlastní prospěch, pro který bez ostychu často často zašel až na hranu zákona. S ostrými lokty amorálního manažera bez citu, který často šel s „úsměvem i přes mrtvoly“ se moc na pravidlech nedomluvíte, protože si je určuje podle libosti většinou sám.
Jeden z nejreálnějších výkladů o tom, proč je ve skutečnosti Andrej Babiš v politice, přinesl bývalý politik, který se vyzná v tlačenici, a z každého se hned tak „neposere“.
Miroslav Topolánek, bývalý kontraverzní politik, člověk přímý a nemilosrdný k průměrnosti a stupidním přetvářkám slaboduchým snaživců se vyjádřil dost jasně, aby i méně znalí rychle pochopili, že dnešní regálová reklama novodobé šlechty rentiérů je astronomicky vzdálena od skutečné a neveselé reality.
zdroj:ČT