„Poskytnuté údaje budou použity v rámci projektu Senior Pas v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Uvedením
e-mailu klient souhlasí v souladu se zákonem č.480/2004 Sb. se zasíláním informací elektronickou poštou.“
I to se malými písmenky, úplně dole dozvíte na elektronické přihlášce, kterou musí senioři vyplnit, aby dostali Senior Pas se slevami.
Je to vlastně jen další marketinková kampaň na podporu prodeje výrobků firem, které na své zboží hledají odbyt s kalkulovanou slevou včetně zisku a jako bonus navíc získávají velmi přesné obchodní informace a kontakty přímo od svých odběratelů, aby mohli ještě přesněji zaútočit na jejich peněženky. A to navíc s jejich písemným souhlasem, který jim ochotně poskytnou při vyplnění přihlášky.
Karlovarský kraj masivně propaguje Senior Pas v čele s hejtmankou Vildumetzovou a náměstkem Kubisem (oba z hnutí ANO).
Krom základních údajů ve formuláři se objevuje požadavek na pohlaví, vzdělání a paleta se zálibami. Tato data využívají marketingové agentury, které často podporují prodeje zboží nebo cílí na voliče pro politické strany. S trochou nadsázky bychom mohli mluvit o laciných koblihách za informace, které se vždy hodí.
Každý kdo se zadarmo upíše do programu Senior Pas a vše vyplní, souhlasí se zasíláním novinek a reklamních sdělení na svůj email. I přes to, že tyto údaje jsou dobrovolné, řada seniorů je s důvěrou vyplňuje.
Pro to, aby každý senior mohl čerpat slevy a výhody z karty Senior Pas a nikdo ho neobtěžoval po telefonu nebo emailu postačí, aby vyplnil pouze údaje, které jsou označeny hvězdičkou a má zaručeno, že ho obchodníci ani politici nebudou obtěžovat svými neodolatelnými nabídkami.