V případě výstavby dálnice R6 – D6 stále zbývá vybudovat téměř polovinu plánované délky.
Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné) na rovinu připustil, že je dokončení prokleté komunikace v nedohlednu, zato jeho následníci z marketinkového projektu „Bude líp“ byli optimističtější.
Dan Ťok například při své poslední návštěvě Karlovarského kraje uvedl jako možný termín dokončení rok 2028.
Současný ministr dopravy Vladimír Kremlík použil společně s premiérem Babišem novou taktiku. Namísto toho, aby stanovili reálné datum, odvedli pozornost jiným směrem: „Dálnice D6 ještě stále bohužel není zprovozněná. Z celkové délky 177 kilometrů máme zprovozněno 90 kilometrů a dalších 15 kilometrů stavíme. Do Prahy je to 125 km, ale započítat si již hotový úsek se pro voliče hodí.
Snížená rychlost na 110 km/h je další folklór pro politiky, kterým dochází dech. A najednou se vše opět zachrání a je další důvod se plácat po bolševicku po zádech. Ale že se fakticky neplní, už zapadá pod závalem nových a nových marketinkových příspěvků.
„Plán je do roku 2026, to se nám nelíbí. Termíny by se měly zkracovat a ne prodlužovat. Budeme se snažit dálnici dostavět co nejdříve,“ nechal se slyšet Babiš. Je skutečně fascinující, že šéf hnutí ANO, jehož ministři kontinuálně šéfují pět let rezortu dopravy, před kamerami kritizoval parametry D6 i termín dostavby a vinu svaloval na předchůdce, jako by se to jeho spolupracovníků vůbec netýkalo.
Asi se musí vždy něco „podělat,“ aby to mohli začít politici opravovat a potom se i to nějaké prodloužení o pár let dá šikovně zdůvodnit třeba tím, že to „odmakali.“
Ne nadarmo se v politické literatuře tvrdí, že lidé potřebují příběh. A ten obrovský marketinkový tým „Bude líp“ dodává pravidelně stejně jako levné a často nekvalitní výrobky na regály prodejen mamutí podniky miliardářů.
Ale pozitivní je, že D6 bude, jen nikdo z politiků „Bude líp“ neřekne závazně „na podání ruky“, kdy.