Novináři na provázku, mluví pravdu a nelžou

REKLAMA

V dnešní době plné informací doslova se v jednom kuse chrlících na důvěřivé konzumenty všemi možnými i nemožnými kanály se nelze ubránit otázce, jaké a jak kvalitní informace vlastně jejich příjemci v naší krásné zemičce dostávají.

Od informací téměř lživých, které ze sebe jako na běžícím pásu sypou z rukávů politici s vydatnou podporou profesionálních žoldáků a poskoků schopných udělat pro párek v rohlíku cokoliv až po seriózní, podložené zpravodajství bez cenzury snad za peníze daňových poplatníků.

Úhel na první pohled není zcela jasný, ale jak poznat co je pravda, co je polopravda, co fabulace a co úplná lež, často napsaná na objednávku profesionálním žurnalistou nechvalné pověsti, pod tlakem šéfů nebo s notnou dávkou alkoholu v krvi, nalhávající omluvu k míře hnusu požadovaného obsahu už s tím laciným párkem v žaludku.

Ano, to bývá nejjednodušší, zjistit si o lidech jací vlastně jsou, kolik stojí jejich čas, kolik a za kolik jsou ochotni trošku pootočit fakta, přitom úplně nelhat a zachovat alespoň částečky pravdy i když sdělení je naprosto mylné, ale je potřeba si pokrytecky odůvodnit svou profesionální čest nebo alespoň to co zní zbylo, pokud ještě.

Anonymní informace mohou být klasickým bulvárem, ale mohou být i pravdivé často přímo od zdroje, který nechce být z pochopitelných důvodů publikován, ale i zde je možné právě často velmi detailní informace celkem rychle ověřit a zjistit si, kolik té pravdy v textu vlastně je.

Jedním z posledních fenoménů jsou bohatí lobisté a šedé eminence tahající ze zákulisí za provázky, které vedou i k pochybným novinářům „párkářům“. Tato skupina lidí vytváří lži, které poškodí kohokoliv a cokoliv, jen aby dosáhli sledovaného cíle nebo účelu, který měl být splněn. Tyto často zákeřné techniky nelze prakticky rozpoznat. Je známé, že je na to potřeba vždy minimálně dvě zvrácená individua, jedno které lže a druhé, které je ochotné lži šířit.

Dobrý pozor si musí dát čtenář i na informace, které označují článek jako za reklamu, inzerci, komerční sdělení nebo jiným způsobem vykoupený prostor, zde si objednatel píše například svou reklamu, která může mít rozmanitou podobu. Pozor může se jednat příkladně také o pochvalnou ódu na politika. Od propagace až po hanění konkurence, bohužel nejen ve zboží, ale také vztahy mezi lidmi, nevyjímaje praní špinavého politického prádla, kterého není nikdy málo.

Kdo je zvrácenější a zavržení hodnější zvažte sami. Ale vězte, že i tací žijí možná ve vaší blízkosti.

„Koho píseň zpíváš, toho chléb jíš,“ i obrácené staré České přísloví napoví velmi přesně co loajální  zaměstnanci píší pro svého šéfa, většinou je to jednoduché, je to vše co píší ostatní a není to ta jejich pravda. Často mají úplně jinou pravdu a hlavně hlásají, že všichni lžou. „Tak na ty pozor. Kdo nepíše, nežere.“ (Známá předvolební technika politiků před volbami o tom, jak všichni lžou – účelem této techniky je překrýt často své vlastní lži.)

Nezoufejte, nakupujte zboží, které znáte nebo se poraďte se svými blízký, kamarády, známými a pamatujte na to, že někdy méně, znamená více a když Vám kdokoli dává něco zadarmo a znáte ho jen z médií “ Bijte na poplach.,“ nejspíš se bude jednat o politika, nebo pochybného obchodníka. Oba Vás mohou dříve, nebo později s úsměvem na tváři škaredě oškubat.

I Vy máte ve svém městě politiky a doufám, že místní novináři nejsou jejich ,,Párkaři.“

 

Dovětek:

„Párkařem nebo Novinářem na provázku“ pro účely tohoto textu autor označuje zkorumpovaného novináře ochotného psát  na objednávku cokoliv, pro lobisty a zvrácené politiky prahnoucí po moci za každou cenu.

Autor článku se nechce nijak dotknout profesionální cti a vysokých mravních hodnot většiny poctivých žurnalistů, pokud by některé interpretace byly byť náznakem jiného výkladu než je obsahem textu.