Od 1.8. byl v naprostém mediálním tichu spuštěn nový web Karlovarského kraje, který podle politiků vznikl jako odpověď na rostoucí potřeby občanů a návštěvníků kraje a především na základě nevyhovujících pravidel z pohledu bezpečnosti a přístupnosti. Toto tvrdí politici, kteří mají pracovat pro občany v nemenším kraji České republiky.
„Již dlouhou dobu jsme cítili, že podoba krajského webu by potřebovala po téměř dvaceti letech zásadní změnu. Nová podoba je nejen velmi příjemná pro uživatele ale také pro publikanty, kteří tvoří jeho obsah. Jsem velmi rád, že jsme dnes nový web spustili a lidé tak mají možnost si jej prohlédnout a vyzkoušet funkčnost. Za jeho zprovozněním stojí obrovské množství práce. Postupně budeme ještě provádět drobné úpravy, které budou vycházet z provozních požadavků,“ uvedl náměstek hejtmana s gescí v oblasti informačních technologií Vojtěch Franta.
Politik Franta už se ale nezmiňuje, že za velmi příjemnou podobu občané zaplatili čtyři milióny korun.
Podle článku zveřejněném na webu kaje hlavními problémy původního webu, které vedly k rozhodnutí vytvoření nového webu, byly například celková nepřehlednost a přehlcenost informacemi, nefunkční fulltextové vyhledávání, duplicita informací, nepřehlednost navigace, absence dělení obsahu pro různé cílové skupiny, celková nepřehlednost portálu, neintuitivní ovládání, neresponzivní design a další.
Dělení obsahu pro cílové slupiny asi zaujme každého, protože se primárně jedná o tvrdý marketingový nástroj, kterým se nejen rozdělují zákazníci podle typu zboží, které je zajímá, ale dá se neskutečně zneužít při politické kampani a selektování skupin voličů, které lze následně oslovit prostřednictvím internetových komunikačních nástrojů.
„Cílem vytvoření a spuštění nového webu je především zlepšení komunikace s občany, návštěvníky a podnikateli, a to prostřednictvím moderního a interaktivního prostředí s důrazem především na schopnost odpovědného zobrazování informací a dodržování standardů uživatelského přístupu, bezpečnost, nové technologie ve vyhledávání, rychlost načítání stránek a plynulou interakci s uživatelem, jedinečnost obsahu, přehlednou strukturu a potřeby úřadu i veřejnosti,“ popisují na webu Karlovarského kraje.
Nový web zpracovala společnost Macron Software spol. s r.o., která byla vybrána prostřednictvím nové metody zadávání a hodnocení veřejných zakázek, jež vychází z mezinárodní metody Best Value Approach. Karlovarský kraj za nový web zaplatil 4 miliony korun, dostupný je na původní adrese https://www.kr-karlovarsky.cz.
Politici už neuvádí kolik stálo rozsáhlé výběrové řízení, které opět kraj zaplatil.
Celé je to jen zlomek z repertoáru nehospodárného nakládání s veřejnými prostředky, které na Karlovarský kraj doputovalo s politikem Petrem Kulhánkem, ten už své „kvality“ předvedl v Karlových Varech, které jsou zadluženy na desetiletí a možná ještě déle, protože strukturální dluhy nejsou na první pohled zcela viditelné.
Na fotografii je vidět celé panoptikum, které si mimo jiné na své vládnutí otevřelo úvěr ve výši dvě miliardy korun, jimiž hodlají Karlovarský kraj zadlužit na desítky let do budoucna.