Územní plánování, architekturu a urbanismus, tvoření veřejného prostoru, také koordinaci a komunikaci mezi jednotlivými orgány magistrátu by měla mít za úkol nově připravovaná Kancelář architekta města.
Aby se mohl ujmout funkce transparentně vybraný ředitel, musí zastupitelstvo celou věc včetně nově vznikajícího nemalého mandatorního výdaje města na svém zasedání nejdříve odsouhlasit.
Teprve souhlas zastupitelů spustí výběrové řízení na pozici architekta nové příspěvkové organizace, kterou bude bude architekt zároveň ředitel řídit. „Vše už jde do finále. Zřizovací listiny máme připraveny a po souhlasu zastupitelů vypíšeme výběrové řízení,“ uvedl primátor Kulhánek (KOA).
Kulhánek si o budoucím zřízení organizace slibuje hodně. Chce, aby v porotě, která bude architekta vybírat, byl zastoupen i mezinárodní osobnost.
Zřízení hlavního architekta není ukotveno legislativně a vše záleží na zvážení zastupitelů města. Už několik let se dokončuje územní plán města, který se každoročně odsouvá.
Placení dalších lidí z napnutého rozpočtu města v podobě zřízení nové městské organizace bude ročně stát několik dalších milionů korun. V současné době pro město pracuje už více než tři stovky profesionálních úředníků, kteří se zabývají nejrozmanitějšími úkoly. Podle Kulhánka nový úřad hlavního architekta město nutně potřebuje.