Asi nikde v Čechách nemají vánoční stánky, kdy jediný kus úspěšně překročil cenu 130 tisíc korun.
Za dvacet kusů, které nakoupili naši ctihodní politici, by každý obchodník požadoval množstevní slevu, ale v tomto případě se zdá, že to bylo přesně naopak.
Když nebudeme počítat, kolik budou občany města stát vánoční trhy, tak s přehledem zjistíme, že karlovarští politici uspořádají letos ty nejdražší vánoční trhy v historii města. Už jen tím, jak draze nakoupili stánky pro prodejce, tak překonali nepřekonatelné.
Sledovat práci politiků, které řídí Andrej Babiš s vysokými personálními nároky, musí být v Karlových Varech velmi náročné, protože objektivně informovat veřejnost bez toho, aby se jeden nerozplakal je hodno zvláštní psychické přípravy. O tom, jak efektivně a účelně nakládají politici v Karlových Varech s veřejnými prostředky z hnutí, které hlásá, že „Bude líp“ se k pláči muže přidat i spontánní vztek, ale ten rychle odezní.
Usnesení politiků z rady města, ve kterém celkem přehledně a účelově rozdělili zakázku na pořízení 20 kusů stánků na vánoční trhy, už od svého počátku budí dojem, že občany zvolení, ctihodní zastupitelé města se vypořádali se zákonem tak, trochu po svém. Inu, politici mohou vše a často ztrácí i morální zábrany, když mohou bezohledně „válcovat“ hlava, nehlava opozici, ale především, když „teče z cizího.“
Celkovou částku za stánky převyšující 2,7 miliónů, politici ve svém usnesení rozdělili na čtyři „podzakázky,“ ty v souhrnu tvoří jeden celek (20 kusů stánků). Takovým způsobem se politici vyhnuli nejen zásadám pro zadávání veřejných zakázek, ze kterých si sobě udělili výjimku, ale zdá se, že mohlo dojít i k porušení zákona o zadávání veřejných zakázek.
A jak vypadal materiál, než jej ctihodní politici odmávli?
Usnesení z 29. jednání Rady města Karlovy Vary, které se uskutečnilo dne 22.10.2019 od 8:00 hodin na Magistrátě města Karlovy Vary v zasedací místnosti v 5. patře
Bod číslo 7 – Nákup stánků pro pořádání trhů
Usnesení č. RM/1318/10/19
Rada města Karlovy Vary
projednala předložený materiál a
schválila výjimku ze Zásad pro zadávání veřejných zakázek Statutárním městem Karlovy Vary dle čl. 8 odst. 3 pro nákup 20 kusů prodejních stánků s tím, že společnost KV CITY CENTRUM, s.r.o. provedla tržní ověření a
schválila objednávku 20 kusů zámečnických konstrukcí montovaných prodejních stánků u podnikatele Milan Maxa, IČ: 699 68 195, se sídlem Chodovská 116/26, Nová Role, a to za cenu 637.600,00 Kč bez DPH (31.880 x 20 kusů), celkem s DPH 771.496,00 Kč a
schválila objednávku 20 kusů truhlářských konstrukcí montovaných prodejních stánků u podnikatele společnosti TRUTESPOL s.r.o., se sídlem Na Vlečce 179, Otovice, IČ: 497 89 660, a to za cenu 999.400,00 Kč bez DPH (49.970,00 Kč x 20 kusů) celkem s DPH 1.209.274,00 Kč a
schválila objednávku elektroinstalace do 20 kusů montovaných prodejních stánků u podnikatele Emil Žemba, se sídlem Mezirolí 103, Nová Role, IČ 468 38 708 za cenu455.038,00 Kč bez DPH (6 kusů 400 V x 24.464,00 Kč + 14 kusů 230 V x 21.661,00 Kč + 5.000 Kč projekt) celkem s DPH 550.595,98 Kč a
schválila objednávku střech na 20 kusů montovaných prodejních stánků u podnikatele stany haly Kunovský s.r.o., se sídlem Zámecká 1/6, Troubsko, IČ 262 60 085, za cenu 140.000,00 Kč bez DPH (6.500 Kč x 20 kusů + 10.000 doprava) celkem 169.400,00 Kč
To vše za podmínky schválení příslušného rozpočtového opatření, kterým budou vyčleněny prostředky ke krytí tohoto usnesení.
Hlasování o návrhu: hlasovalo pro (7 – Ing. Andrea Pfeffer Ferklová, Mgr. Tomáš Trtek, Ing. Petr Bursík, Josef Kopfstein, Martin Dušek, Ing. Lubomír Kovář, MUDr. Pavel Bouška), hlasovalo proti (0), zdrželo se hlasování (0)
Rekapitulace, kterou v materiálu zveřejněném politiky nenajdete
- za jednu železnou konstrukci stánku občané města zaplatili 38 575,- Kč
- za jednu dřevěnou konstrukci stánku občané města zaplatily 60 464,- Kč
- za jednu elektroinstalaci stánku občané města zaplatily 27 530,- Kč
- za jednu plátěnou střech stánku občané města zaplatily 8 470,- Kč
- za jeden stánek bez výběrového řízení občané města zaplatili 135 044,-Kč
- za 20 kusů stánků občané města zaplatili 2 700 776,-
-
a to ještě budou občané platit další peníze za výzdobu železo-dřevěného boxu s plachtou
Účelové dělení veřejných zakázek bývá častý „nešvar“ zadavatelů, kde zakázky přesahují magickou hranici 2 milióny korun. Do 2 milionů není povinnost vypsat otevřené výběrové řízení a politici si mohou schválit firmy, jak se jim zlíbí.
ÚOHS vydal již za tyto nešvary mnoho pokut, ale politici v Karlových Varech asi mají jiný výklad zákona v souladu se zadáním, proto jim nejspíš vůbec nebude vadit, když zadání v celkové výši přezkoumají příslušné státní orgány.
reklama
Pokud budeme hodnotit celou situaci a potvrdí se, že politici účelově dělili veřejnou zakázku, a tak mohlo dojít k zásadnímu porušení zákona i přes to, že si schválili výjimku ze zásad stanovených městem, a tak by měli vypsat veřejné výběrové řízení.
Ostatně, právě politici mají transparentnosti vždy plná ústa, hlavně před volbami.
Když zapomeneme na to, že jeden stánek stál občany 135 tisíc, a že zlí jazykové říkají, že reálná cena může být poloviční, tak se může stát, že pokud ÚOHS shledá, že byl porušen zákon, může navíc občanům za práci politiků nadělit v vánocům ještě navíc pokutu, aby bylo ještě líp, než je do teď .
A jak politické organizování výběrového řízení dopadlo?
135tis x 20 = 2,7 miliónu
To není špatný vtip, ale jen další příklad práce ctihodných politiků odpovědných za veřejné peníze občanů města Karlovy Vary.
Při pohledu na stánek se tají dech. Železo, levné desky z lisované dřevní hmoty, plachta místo střechy a ještě elektroinstalace.
Veřejné zakázky na služby | veřejná zakázka malého rozsahu | do 2 000 000 Kč |
podlimitní veřejná zakázka | do 5 994 000 Kč | |
nadlimitní veřejná zakázka | nad 5 994 000 Kč | |
Veřejné zakázky na dodávky | veřejná zakázka malého rozsahu | do 2 000 000 Kč |
podlimitní veřejná zakázka | do 5 994 000 Kč | |
nadlimitní veřejná zakázka | nad 5 994 000 Kč | |
Veřejné zakázky na stavební práce | veřejná zakázka malého rozsahu | do 6 000 000 Kč |
podlimitní veřejná zakázka | do 149 224 000 Kč | |
nadlimitní veřejná zakázka | nad 149 224 000 Kč |
Všechny veřejné zakázky, jejichž zadávací řízení bylo zahájeno po 1. lednu 2018, se řídí těmito finančními limity.
připravujeme