Aprílové zdražování české vlády lidi nepobavilo

Na Apríl končí některé slevy na jízdné, které zavedla Babišova vláda. Senioři a studenti jezdí  za dvojnásobné ceny. A jen pro jistotu, to není Apríl, ale způsob, jakým se chová současná vláda ke svým lidem.
Německo připravilo od dubna naopak razantní slevy na hromadnou dopravu pro všechny, a to příjmy německého obyvatelstva jsou násobně vyšší než české “almužny”.
Z jednoduchého důvodu, chtějí touto cestou, mimo jiné, snížit svojí závislost na ruské ropě, ze které se vyrábí benzín a nafta.
Co všechno tu stát udělá pro ekonomiku na jedné straně, a pak skoro všechny dopady přehodí na lidi. Česko je téměř jediná země v EU, která nepomohla lidem plošně s dramatickým růstem energií, benzínu a nafty. Zatímco Polsko třeba snížilo DPH na potraviny, tak Česká vláda nedělá v tomto ohledu nic.

Bezplatné neomezené cestování ukrajinských občanů po Česku končí. Po některých městech a krajích výrazně omezí tuto možnost i stát. Reakce státu je opožděná. Zatím co platící Češi ve vlacích často i s místenkami stojí dlouhé hodiny, tak uprchlíci zadarmo sedí. Mnoho studentů dojíždějících do škol si vyslechlo na dotaz, že jejich zaplacené místo je obsazeno “NĚPANIMÁJU”

Podle nově zveřejněného cenového výměru budou mít uprchlíci možnost cestovat vlakem prvních pět dní po získání dokladů o dočasné ochraně.

Z Karlových Varů se jezdí do Prahy vlakem i na “PAKÚPKY” a platící studenti s místenkami stojí.

„Smyslem bezplatné přepravy lidí prchajících z Ukrajiny ve vlacích všech železničních dopravců v České republice je usnadnit jejich životní situaci v okamžiku, kdy byli z různých důvodů nuceni opustit své domovy. Na druhé straně je nutné přepravě vtělit určitá pravidla, protože není důvodné, aby zdarma cestovali vlaky na české železnici i občané ukrajinské národnosti, kteří dlouhodobě žijí v Čechách, a nastalý stav se jich přímo nedotýká,“ říká ministr dopravy Martin Kupka (ODS) .

Ale co je smyslem zdražování pro vlastní obyvatelstvo už ministr Kupka do médií neříká.