O zavedení obou spojení řadu měsíců usilovalo Sdružení kraje pro rozvoj leteckých linek, jehož členy jsou kraj, letiště (coby jeho společnost) a Karlovy Vary. Odhadovaná provozní ztráta, kterou sdružení doplatí v případě Düsseldorfu činí 4,5 milionu korun a kromě tří milionů od kraje ji 1,5 milionem pokryje i město, ale už čtyři letecké linky do Düsseldorfu musely být úplně zrušeny a letadla z karlovarského letiště tak neodletěla.
„O tyto linky se snažíme dlouhodobě. Düsseldorf už měl začít létat, a nezačal, na Tel Avivu jsme pracovali půl roku a ekonomický model je před podpisem s operátorem. Město i kraj jsou optimisté, že se linky opravdu rozlétají. Potenciál tam je jednoznačný,“ řekl v minulosti primátor Petr Kulhánek (KOA).
Hejtmanka Vildumetzová ( ODS/ANO) je rozhořčena. „Vnímám to velmi negativně. Až nyní se dozvídám, že bychom tuto linku měli začít propagovat. A co tedy dělala destinační agentura, jejíž loňský rozpočet činil 7,5 milionu korun?“ neskrývala hejtmanka své rozladění , podle ní se hrubě podcenila propagace.Deset letadel tak za měsíc přepravilo pouze tři sta pasažérů.
Od svého náměstka pro dopravu Martina Hurajčíka (sesazeného předsedu hnutí ANO) tak bude požadovat přesné informace, jak se situace vyvíjí. Destinační agentura bude podle hejtmanky muset udělat urychlené kroky k nápravě.
Podle primátora Karlových Varů Kulhánka (KOA) je na hodnocení před měsícem zavedené letecké linky ještě brzy. „Myslím si, že po měsíci provozu je to velmi předčasné. Víme, že velikonoční svátky splnily účel naplněnosti, další lety nejsou plné tak, jak jsme si představovali. Nicméně pro toto zkušební období byla i v prvním měsíci předpokládaná naplněnost 30 procent, to znamená, že to není žádná katastrofa. Určitě je na místě posílení dalšího marketingu. Na poslední chvíli nám navíc způsobilo velký problém zrušení kontraktu některých německých touroperátorů, kteří měli již přednakoupená sedadla. To byl do začátku negativní zásah, ale já tu situaci budu hodnotit až po první polovině roku,“ uvedl Kulhánek.
Také ředitel letiště Václav Černý v rušení některých linek do Düsseldorfu žádnou tragédii nevidí. “Když se linka rozbíhá, je to běžná praxe. Důvodem je kombinace obchodních a provozních záležitostí. Tou obchodní je nízká obsazenost letů, provozní jsou pak na straně letecké společnosti,“ vysvětlil. Podle něj však plán linek do Düsseldorfu stále platí.
Václav Černý přivedl už minulý rok letiště do ztráty a záhadně přežil probíhající čistku v krajských firmách. V těch, které prosperovaly už jsou všichni manažeři do jednoho vyměněni. Poslední transparentní čistky pod taktovkou hnutí ANO už proběhly i v Krajské nemocnici.
Vildumetzová se nejdříve u otevření nových linek čepýřila, jako by to byla její zásluha, stejně jako u dalších projektů, ale když se vše jeví jako neúspěch a Němci nemají hned zájem, rychle obrací stejně tak, jak podle změny větru mění politické strany. ,,Kabát hřeje.“
,,Je to mimořádná událost,“ hlásá Hurajčík, náměstek Vildumetzové (ANO)
zdroj: zaktv.cz
Chyba je v bývalém vedení, ale proč přešlapovala na místě a do Destinační agentury Vildumetzová (hnutí ANO) dala pozdě finance už neříká.