U Koníčka přes širokou vozovku přeházejí chodci vystupující z autobusů z jedné strany komunikace na druhou. Jednoduchý nástupní ostrůvek vylepší přecházení frekventované komunikace.

Finální variantu příprav nyní realizuje vedení města. Model pražského řešení zastávek tramvají a navýšené přechody popsal první náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO).

Město touto variantou podle něho hodně ušetří, v řádu až několik desítek milionů korun. „Nebudeme muset ani řešit nedaleký most přes Rolavu, tato varianta bude praktická a bezpečná,“ konstatoval pro Deník Tomáš Trtek.

Konečnou podobu terminálu bude město řešit s architektem Petrem Frantou, ten je také autorem dopravního uzlu pod horním nádražím.

Na Tržnici k velkým stavebním změnám dojít nemá. Bude obnoven kryt komunikace silnice a nástupišť.

Ještě v letošním roce by mělo být vypsáno výběrové řízení tak, aby stavební firmy mohly příští rok zahájit stavbu. Součástí zásadní celé akce bude také nezbytná spolupráce s dopravním podnikem z důvodu optimalizace jízdních řádů.
Přestavba Tržnice by měla přijít až 12 milionů korun, osmdesát procent by měly pokrýt dotace z Integrovaného plánu rozvoje města.

Kromě aktuálních dopravních opatření, bylo v minulosti odbornou veřejností vážně diskutováno řešení soustavně přetížené a stále se zhoršující dopravní situace na ulici Sokolovská, kde měla už před deseti roky vzniknou čistá obchodní zóna v souvislosti s tehdejším převedením těžké dopravy na průtah města. Ale o tom současné vedení v nejbližší době neuvažuje. Řešení zoufalé dopravní situace možná časem představí dopravní inženýři.