Celkem tři moderní strategické terminály hromadné dopravy by mohly mít Karlovy Vary podle původních návrhů, na které navazuje současné vedení města. Po výstavbě terminálu pod horním nádražím má přijít na řadu vyřešit přestupní terminál U Koníčka, Jako poslední bude řešena dopravní situace přetíženého terminálu u Tržnice.
U Koníčka přes širokou vozovku přeházejí chodci vystupující z autobusů z jedné strany komunikace na druhou. Jednoduchý nástupní ostrůvek vylepší přecházení frekventované komunikace.
Finální variantu příprav nyní realizuje vedení města. Model pražského řešení zastávek tramvají a navýšené přechody popsal první náměstek primátorky Tomáš Trtek (ANO).
Město touto variantou podle něho hodně ušetří, v řádu až několik desítek milionů korun. „Nebudeme muset ani řešit nedaleký most přes Rolavu, tato varianta bude praktická a bezpečná,“ konstatoval pro Deník Tomáš Trtek.
Konečnou podobu terminálu bude město řešit s architektem Petrem Frantou, ten je také autorem dopravního uzlu pod horním nádražím.
Na Tržnici k velkým stavebním změnám dojít nemá. Bude obnoven kryt komunikace silnice a nástupišť.