Dálnice D6 ráno nebyla ošetřena, za příčinu hromadné nehody celkem deseti aut se statisícovými škodami byla jednoznačně určena námraza na komunikaci pod tělesem mostní konstrukce na jednom z nerizikovějších míst, dobře známém motoristům i záchranářům v Karlovarském kraji.
Nebylo posoleno…
,,Ve chvíli, kdy jsme přijeli na místo nehody silnice nebyla chemicky ošetřena, byla namrzlá a opravdu velice slině to klouzalo,“ uvedl pro Českou televizi mluvčí Karlovarských hasičů Martin Kasal.
Sypač soukromé firmy přijel na místo dopravní nehody teprve až hodinu a půl po nahlášení nehody.
Dopravními nehodami se bude zabývat i Policejní prezidium ČR.
Tendr na silnice prohráli noví členové představenstva Údržby silnic Karlovarského kraje, které dosadila krátce po volbách rada kraje pod vedením hnutí ANO. Do té doby vždy v minulosti byli jejich předchůdci úspěšní a cestáři se starali o zimní údržbu komunikací v celém kraji až do ustanovení tzv. odborníků Martina Leichtera, Pavla Rašky (Piráti) a Jana Lichtnegera.
,,Právě úsek na Sokolovsku je protkán betonovými tělesy, které jej přemosťují. Tělesa mostních konstrukcí namrzají od spodních partií po celém povrchu daleko rychleji než běžné komunikace, které mají podloží promrzající teprve po několika dnech po ochlazení, to ví každý cestář,“ uvedl zaměstnanec karlovarských silničářů.
V Karlovarském kraji vyhrálo tendr na celých osm let sdružení firem AVE a Eurovia. Silničáři prohráli o pouhé tři miliony z 350 milionového tendru.
,,Když zimní údržbu dělají stavaři a popeláři…“
další články…
zdroj: ČT