Krátce po té co výběrová krajská komise složená z politiků rady kraje vybrala ,,transparentně“nové vedení na manažery a odborníky Údržby silnic, a.s., se uskutečnilo znovu zrušené výběrové řízení na údržbu D6 původně na čtyři roky. Z ničeho nic ale rezort dopravy povedením ministra Ťoka z hnutí ANO vypsalo stejné výběrové řízení rovnou na osm let. Je podivné, že toto rozhodnutí učinilo Ministerstvo dopravy teprve ve chvíli, kdy bylo jasné, že v Karlovarském kraji vyhrálo hnutí ANO krajské volby. Krátce po volbách následovalo bez důvodu odvolání vedení společnosti , které ani nemohlo řádně dokončit a uzavřít rok a zakázka původně znějící na čtyři roky za cca 200 milionů korun se změnila v mnohém , ale nejvíce v délce trvání a objemu peněz.
Podle všeho se mělo jednat o zakázku do 400 milionů korun, na dobu 8.let která doposud byla vždy Údržbou silnic vyhrána a doposud činila skoro čtvrtinu tržeb společnosti. Údržba pod novým vedením manažerů, předsedy představenstva Martina Leichtera, místopředsedy představenstva Jana Lichtnegera a člena představenstva Pavela Rašky tuto zakázku poprvé v historii firmy na plné čáře prohrála, prý o pouhé cca tři miliony. To je prohrané o chlup…
Leichter přitom firmu dobře znal protože v ní působil již dříve jako předseda společnosti celkem šest let. Údržba silnic Karlovarského kraje má jako jediná sklady soli a přesně dislokovaná střediska a do detailu propracované plány okruhů. Zdálo by se, že je neporazitelná a doposud také byla. ,,Nový členové představenstva znali ceny, které do soutěže dávali jejich odvolaní předchůdci a kdyby je do soutěže jen opsali, tak by vyhráli,“ uvedl propuštěný zaměstnanec společnosti, který byl po odvolání představenstva novými členy také odejit.
Hejtmanka Vildumetzová i náměstek Hurajčík společně s dalšími politiky ,,transparentně vybrali“ odborníky, kteří neuvěřitelně těsně tuto zakázku několik týdnů po svém jmenování radou kraje do funkcí prohráli. Tento šok pro firmu ale nikde zveřejněn nebyl i přes to, že se každý týden krajští politici chlubí kolik silnic opraví.
Podle zdroje blízkému hnutí ANO, by Andrej Babiš takové manažery, kteří řídí firmu od desíti k pěti vyhodil na hodinu. Po prohrání klíčové zakázky ale krajské vedení mlčí, jindy výřečná, kritikou svých předchůdců nešetřící hejtmanka Vildumetzová nechala vydat velmi stručnou zprávu a novináři se megaproblémem krajské firmy už vůbec ano slůvkem nezmiňují. Inu to se do voleb moc nehodí. Vše je zahaleno mlčením i manažerů i mlhou krajských politiků. Chybějící tržby budou mít za příčinu i další propouštění zaměstnanců nebo bude nutné zajistit příjmy z jiných zdrojů. Například dosypat chybějící peníze přímo z krajského rozpočtu, toto kraj za předchozího vedení nikdy neudělal, manažeři se museli ohánět za hospodářskými výsledky a poprat se v konkurenci ve veřejných soutěžích s firmami na trhu.
PR kraje pod taktovkou miliardáře jede pro politiky před volbami do parlamentu na plné pecky, ale hraje se jen to, jak se všechno až kouzelně daří a hlavně zásluhou politiků z hnutí ANO. Chvílemi se zdá, že pokud to takhle půjde dál, budeme si všichni zanedlouho jako miliardáři spokojeně hovět, každý ve svém vlastním Čapím hnízdu za evropské peníze a říkat všem, ,,Už je líp.“ Jen nikdo neví, zdali se z vajec místo čápů nevylíhnou Babišovo kukačky.
Už ,,mělo být líp“ a za čtyři roky zase nic, tak nový slogan by například mohl znít ,,Aňáci jdou do nebe.“ Za pomocí Babišovo rotačních tiskáren se už brzy všichni dočteme, že ,,Už po volbách budou u nás dálniční známky úplně zadarmo, bude zadarmo i MHD, metro, vlaky a letenky na dovolenou budou za půlku.
,,Blahobyt a slast, pro lidi a vlast.“
číst další články
- Krajští silničáři mají staronové vedení, šéfovat bude opět Leichter
- Krajští politici budou vybírat odborníky do krajských firem
- Krajský šéf ředitelství silnic skončil. Pomalu utrácel peníze na opravy …