Prioritou je druhá dálnice na východ

REKLAMA

Poslanec a místopředseda ODS Martin Kupka převezme v nové vládě post ministra dopravy. Nastupující vláda už přitom mluví o nutnosti škrtů, dotkne se škrtání i dopravních staveb?

Kupka tvrdí, že do samého začátku deklarovali, že do investic peníze jít musí. Dokonce je tu úkol, že na základě vyhodnocení nedávno zahájeného PPP projektu na dálnici D4, bychom měli posoudit, zda současné investice do dopravních staveb případně ještě nenavýšit s využitím soukromého kapitálu. Velmi důležité, je v maximální možné míře čerpat prostředky z Evropské unie. Příští rok se nyní v rozpočtu pro SFDI počítá s částkou 130,6 miliardy korun, a to je suma, která se má proinvestovat.

Vedle toho jsou tu samozřejmě další důležité dopravní stavby, které se musí pohnout kupředu.

Dokončení D1, kde zůstává nedodělaný úsek u Přerova, dále D52 jako spojnice na Vídeň, D49 jako spojení východní Moravy se západním Slovenskem – ta má velký význam i pro zjednodušení mobility na Valašsku. V Čechách je zase klíčová D3, tedy jihočeské spojení s Rakouskem. Budeme vyhodnocovat, jak se osvědčil model PPP na D4. Kupka uvádí na posledním místě, že nezapomíná ani na úseky D6 na Karlovy Vary, ale právě za vlád ODS byl Karlovarský kraj úplně odříznut a dostupnost po železnici a silnici je jedna z nejhorších v zemi.

Dá se pochopit, že rychle vymírající karlovarský region, který měl kdysi milion obyvatel a dnes má jen slabých 270 tisíc, nejspíš nikoho z politiků moc nezajímá i přes to, že zde žijí stejně mluvící lidé jako v Praze. Z pohledu volebního potenciálu se jedná o naprostou minoritu, ale už dnes je region spíš cílem spekulantů, pro budoucí investice, nebo se může stát skladištěm vyloučených lokalit. Je vidět, že budoucnost lidí v Karlovarském kraji není pro pražské politiky z ODS tím, co by je aktuálně zajímalo.