Před časem primátor Kulhánek (KOA) vychvaloval v sálu Národního integrovaný domu dopravní terminál (IDT) v centru Karlových Varů, jehož studii zadal bez výběrového řízení svým spolustranickým kamarádům. Dnes má ale velký problém. Od samotného počátku se nikdo moc nezajímal o pravou podstatu věci, že vlastně může být ohroženo to nejcennější a to o karlovarské prameny.
Ale co 700 tisíc korun za studii, za papíry, které skončí v šuplíku úředníků a za pár měsíců v odpadkovém koši.
Nedávno došlo na slova odborníků, kteří více než rok nespokojeně poukazovali na tento zásadní problém. Proti plánu masivně propagovaného primátorem Kulhánkem se postavilo i ministerstvo zdravotnictví prostřednictvím svého inspektorátu lázní a zřídel. Tomu se ale mediální klika magistrátu příliš nevěnovala, ale definitivně IDT u Tržnice odzvonilo.
Umístění integrovaného dopravního terminálu (IDT) do Varšavské ulice v krajském městě je podle Českého inspektorátu lázní a zřídel (ČIL) nevhodné. Podle náměstka ministerstva pro zdravotní péči Romana Prymuly by práce v tak citlivém území mohly nepříznivě a nevratně ovlivnit ustálený režim přírodních léčivých zdrojů v Karlových Varech. Celá akce zasahuje do citlivých partií zřídelní struktury minerálních vod včetně přívodu a distribuce CO2 je mimořádně citlivá na jakékoli změny a velmi zranitelná. I drobná lokální ovlivnění by mohla mít velmi rychlé šíření do velkých vzdáleností a dopady mnohem vážnější, než by se na první pohled zdálo.
Opakované upozorňování odborníky ze sdružení iniciativy ArchaVary musel definitivně potrvdit i státní úřad. Je naprosto nepochopitelné, že hlavní představitel města primátor Kulhánek, který se v celém světě zaštiťuje značkou jednoho z nejznámějších lázeňských míst na světě necitlivě přistupuje zejména k umístění podzemních garáží do dnešního areálu Správy lázeňských parků a vzápětí obhajuje vstup do Unesco.
„Tato část města je totiž součástí ochranného pásma termálních pramenů I. stupně a nevhodné stavby typu obřích garáží by mohly negativně ovlivnit kvalitu našich pramenů,“ uvedli za iniciativu stavař Michal Odvody a hydrogeolog Tomáš Vylita.
Zmínili přitom, že podobně jako ČIL se k umístění terminálu vyjádřili také třeba památkáři či hygiena. O tom, ale Kulhánkova administrativa nemluví.
ArchaVary konstatovala, že primátor Kulhánek se snaží tvrzením o pozastaveném IDT zakrýt chybný záměr přesunu dnešního dolního nádraží jinam a generel si město nechává zpracovat na jejich popud. To je moc smutné, skoro se jeví, jakoby se ,,transparentní primátor“ snažil více než obvykle prosadit neobhajitelné.
V polovině května napsala Kulhánkova administrativa V-KMV dopis, že na další studii, opět z pera studia Hangár zabývajícím se komerčním centrem v místě bývalé solivárny jako za město spolupracovat chtějí. Zatím ale nechtějí prodat sousední Správu lázeňských parků. Ta by investorovi umožnila vytvořit podzemní parkování.
,,Správa lázeňských parků má u řeky Ohře vybudovanou mimo jiné čerpací stanici na vodu, kterou se především v letních měsících zalévají přilehlé lázeňské parky a vybudování nové čerpací stanice je pro město ekonomicky nevýhodné,“ uvedli zaměstnanci města.
Nejen, že stavba IDT za stovky milionů je pro rozpočet města naprostou utopií i finance z IPRU, ale v podstatě Karlovy Vary integrovaný dopravní terminál již dávno mají na Dolním nádraží, kde se sjíždí vlaky, autobusy městské i meziměstské, je zde i stanoviště taxi a větší část dnešního nástupiště u Tržnice by se sem bez větších problémů pohodlně vešla. A to se ještě bude budovat malý terminál v Rybářích na rozcestí, který Tržnici sníží kapacitu.
O tom se ale občané nic nedozví a přitom je to tak jednoduché a dokonce i nebezpečné a levné.
Ale to asi politik Kulhánek nechtěl. Ve hře byla investice za více než půl miliardy, jako Alžbětiny lázně.
Masivně propagované IDT politikem Kulhánkem z pera podnikatelů a kamarádů ze studia Hangár za stovky milionů dnes už nadobro dokulhalo.
Ale kamarádi si přece jen něco vydělali. A jak se s vyhozeným tři čtvrtě milionem vypořádal jeho hlavní propagátor, ekonom a politik Kulhánek z hutí KOA.
zdroj:TV Západ
ŽE INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ TERMINÁL KARLOVY VARY UŽ DÁVNO MAJÍ, NA TO SI POLITIK KULHÁNEK ANI NEVZPOMNĚL. VEŘEJNÉ PENÍZE I PŘES TO POSLAL SPOLUPSRANÍKŮM A KAMARÁDŮM IPŘES TO, ŽE UŽ OD POČÁTKU BYLO JASNÉ, ŽE MĚSTO NIC TAKOVÉHO STAVĚT NEBUDE.
[carousel_slide id=’9017′]