22. května 2024

zprávy z Karlovarského kraje

Tlačený terminál už dokulhal, Karlovy Vary ho dávno mají

KVListy

REKLAMA

Před časem primátor Kulhánek (KOA) vychvaloval v sálu Národního integrovaný domu dopravní terminál (IDT) v centru Karlových Varů, jehož studii zadal bez výběrového řízení svým spolustranickým kamarádům. Dnes má ale velký problém. Od samotného počátku se nikdo moc nezajímal o pravou podstatu věci, že vlastně může být ohroženo to nejcennější a to o karlovarské prameny.

Ale co 700 tisíc korun za studii, za papíry, které skončí v šuplíku úředníků a za pár měsíců v odpadkovém koši.

Nedávno došlo na slova odborníků, kteří více než rok nespokojeně poukazovali na tento zásadní problém. Proti plánu masivně propagovaného primátorem Kulhánkem se postavilo i ministerstvo zdravotnictví prostřednictvím svého inspektorátu lázní a zřídel. Tomu se ale mediální klika magistrátu příliš nevěnovala, ale definitivně IDT u Tržnice odzvonilo.

Umístění integrovaného dopravního terminálu (IDT) do Varšavské ulice v krajském městě je podle Českého inspektorátu lázní a zřídel (ČIL) nevhodné. Podle náměstka ministerstva pro zdravotní péči Romana Prymuly by práce v tak citlivém území mohly nepříznivě a nevratně ovlivnit ustálený režim přírodních léčivých zdrojů v Karlových Varech. Celá akce zasahuje do citlivých partií zřídelní struktury minerálních vod včetně přívodu a distribuce COje mimořádně citlivá na jakékoli změny a velmi zranitelná. I drobná lokální ovlivnění by mohla mít velmi rychlé šíření do velkých vzdáleností a dopady mnohem vážnější, než by se na první pohled zdálo.

Opakované upozorňování odborníky ze sdružení  iniciativy ArchaVary musel definitivně potrvdit i státní úřad. Je naprosto nepochopitelné, že hlavní představitel města primátor Kulhánek, který se v celém světě zaštiťuje značkou jednoho z nejznámějších lázeňských míst na světě necitlivě přistupuje zejména k umístění podzemních garáží do dnešního areálu Správy  lázeňských parků a vzápětí obhajuje vstup do Unesco.

„Tato část města je totiž součástí ochranného pásma termálních pramenů I. stupně a nevhodné stavby typu obřích garáží by mohly negativně ovlivnit kvalitu našich pramenů,“ uvedli za iniciativu stavař Michal Odvody a hydrogeolog Tomáš Vylita.

Zmínili přitom, že podobně jako ČIL se k umístění terminálu vyjádřili také třeba památkáři či hygiena. O tom, ale Kulhánkova administrativa nemluví.

„V souvislosti s tímto jeho stanoviskem jsme ČILu oznámili, že je projednávání dopravního terminálu je pozastaveno do doby, než dojde ke zpracování plánu udržitelné mobility a generelu dopravy,“ uvedl na svou složitě obhajitelnou pozici primátor Kulhánek z hnutí Karlovarská občanská alternativa (KOA), která se prezentuje léta jako hnutí zakládající si toliko na transparentnosti. Ale IDT se hrálo už od začátku nějak jinak.

ArchaVary konstatovala, že primátor Kulhánek se snaží tvrzením o pozastaveném IDT zakrýt chybný záměr přesunu dnešního dolního nádraží jinam a generel si město nechává zpracovat na  jejich popud. To je moc smutné, skoro se jeví, jakoby se ,,transparentní primátor“ snažil více než obvykle prosadit neobhajitelné.

V polovině května napsala Kulhánkova administrativa V-KMV dopis, že na další studii, opět z pera studia Hangár zabývajícím se komerčním centrem v místě bývalé solivárny jako za město spolupracovat chtějí. Zatím ale nechtějí prodat sousední Správu lázeňských parků. Ta by investorovi umožnila vytvořit podzemní parkování.

,,Správa lázeňských parků má u řeky Ohře vybudovanou mimo jiné čerpací stanici na vodu, kterou se především v letních měsících zalévají přilehlé lázeňské parky a vybudování nové čerpací stanice je pro město ekonomicky nevýhodné,“ uvedli zaměstnanci města.

Nejen, že stavba IDT za stovky milionů je pro rozpočet města naprostou utopií i finance z IPRU, ale v podstatě Karlovy Vary integrovaný dopravní terminál již dávno  mají na Dolním nádraží, kde se sjíždí vlaky, autobusy městské i meziměstské, je zde i stanoviště taxi a větší část dnešního nástupiště u Tržnice by se sem bez větších problémů pohodlně vešla. A to se ještě bude budovat malý terminál v Rybářích na rozcestí, který Tržnici sníží kapacitu.

O tom se ale občané nic nedozví a přitom je to tak jednoduché a dokonce i nebezpečné a levné.

Ale to asi politik Kulhánek nechtěl. Ve hře byla investice za více než půl miliardy, jako Alžbětiny lázně.

Masivně propagované IDT politikem Kulhánkem z pera podnikatelů a kamarádů ze studia Hangár za stovky milionů dnes už nadobro dokulhalo.

Ale kamarádi si přece jen něco vydělali. A jak se s vyhozeným tři čtvrtě milionem vypořádal jeho hlavní propagátor, ekonom a politik Kulhánek z hutí KOA.

zdroj:TV Západ

ŽE INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ TERMINÁL KARLOVY VARY UŽ DÁVNO MAJÍ, NA TO SI POLITIK KULHÁNEK ANI NEVZPOMNĚL. VEŘEJNÉ PENÍZE I PŘES TO POSLAL SPOLUPSRANÍKŮM A KAMARÁDŮM IPŘES TO, ŽE UŽ OD POČÁTKU BYLO JASNÉ, ŽE MĚSTO NIC TAKOVÉHO STAVĚT NEBUDE.

[carousel_slide id=’9017′]

Copyright © Všechna práva vyhrazena | Newsphere by AF themes.