1. května 2024

zprávy z Karlovarského kraje

Turistika z Březové na Linhart

REKLAMA

Dne 12.října 2023 se sešlo deset turistek u tržnice na zastávce čísla sedm. Tentokrát mrholilo. Ale nevzdaly to. Nastoupily v 10.30. hod. do autobusu, který jezdí linku Pila, Javorná. V Březové na konečné sedmičky u Slunce vystoupily, vyndaly si deštníky, některé pláštěnku a vydaly se směrem na Linhart. Šly kolem kostela svatého Cyrila a Metoděje. Ten byl vystaven v letech 1865–1870. Je prohlášen kulturní památkou. Dále pokračovaly po silnici přes most, pod ním teče řeka Teplá, směrem k hlavnímu průtahu, ten přešly a vydaly se směrem k vodárně. Šlo se stále do kopce. Tam si všimly dvou kamenů, na kterém byly šipky, které ukazovaly jedna nahoru, druhá dolů, pobavilo je to. Došly k první chatce pojmenované chata Myslivců. Tam si odpočinuly, občerstvily se, a hlavně se schovaly chvíli před deštěm. Déšť se zmírnil. Pokračovaly dál, cestou je krásně vidět na přehradu. Když by bylo hezké počasí, bez oparu, tak by byl výhled ještě krásnější. Jak tak šly a povídaly si, tak došly k druhé chatce, která se jmenuje Na výsluní. Tam si opět odpočinuly. Po chvilce pokračovaly Jungmannovou cestou, až došly k altánku. Je tam malá zvonička. V altánku se všechny vyfotily. Odtud je zase krásný pohled na přehradu. Altán stojí na svahu Doubské hory. Dále pokračovaly Jungmannovou cestou do obory Linhart. Po chvíli začalo znova mrholit. Po třech kilometrech došly na Linhart, kam si zašly do kavárničky na poslední sladkou tečku.

Zde se čtyři turistky rozloučily s ostatními a vydaly se na autobus do Doubí. Ostatní si ještě chvíli poseděly a pak se též vydaly na autobus a odjely k domovu.

Copyright © Všechna práva vyhrazena | Newsphere by AF themes.