14. června 2024

zprávy z Karlovarského kraje

V Karlovarském kraji se nepovedl začátek nového systému veřejné autobusové dopravy, opozice navrhuje dočasně jízdné zdarma

REKLAMA

(Karlovy Vary, 8. 1. 2024) – Měla to být chlouba Karlovarského kraje, ale je z toho velká ostuda. Někteří lidé se nebojí použít slovo fiasko a vedení kraje označují za partu naprostých amatérů, kteří na co sáhnou, to pokazí. Od 1. ledna totiž došlo na západě Čech k zásadní změně v krajské meziměstské autobusové dopravě. Tu nově zajišťuje Dopravní podnik Karlovy Vary. Využívá k tomu nové autobusy, které si pronajímá z majetku kraje, a jezdí podle jízdních řádů sestavených krajskými úředníky. Problém je ale v tom, že na některých linkách a spojích mají nové autobusy nízkou kapacitu, jízdní řády nevyhovují cestujícím, řidiči mají problémy s odbavovacím systémem a dochází k obrovským zpožděním, autobusy pořádně netopí atd.

„Mluvit o tom, že hejtman Petr Kulhánek (STAN) dlouhodobě nezvládá řídit kraj, nemá smysl. To je známý fakt. Nyní je třeba pomoci cestujícím, kteří se každý den dostávají do velkých problémů a nemají na tom žádnou vinu,“ vysvětluje poslankyně parlamentu a stínová hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO).

Opozice proto vyzývá vedení kraje, aby minimálně v lednu nechalo jízdné na problémových linkách a spojích zdarma, naučilo řidiče obsluhovat odbavovací systém, přenastavilo jízdní řády dle požadavků a potřeb cestujících a dalo celou situaci do pořádku.

„Leden je dostatečně dlouhý měsíc na to, aby se vše zvládlo správně nastavit a dostat systém do správných kolejí. Vedení kraje ale musí začít pracovat, musí začít řešit problémy a v mnoha případech začít naslouchat odborníkům a lidem s praktickými zkušenostmi a neházet odpovědnost na úředníky,“ doplňuje starosta Mariánských Lázní a opoziční zastupitel Martin Hurajčík (ANO).

Právě on totiž před několika lety stál u zrodu tohoto projektu. Měl ale připravený rozdílný plán nákupu autobusů a celý projekt vycházel z pečlivě zmapovaných jízdních řádů, vytíženosti jednotlivých linek a dalších potřeb cestujících.

„Pak se vystřídalo vedení kraje a podstatné části zadávacího řízení byly změněny. Jeho změny ale téměř pokaždé vedly k problémům a neuvěřitelně vysokým finančním nákladům. Jedním ze změněných projektů je i tento, na novou meziměstskou dopravu. Vedení kraje v něm například původně zamýšlené autobusy s automatickou převodovkou nahradilo jinými typy, celou zakázku nesmyslně prodražilo požadavkem na „full-servis“ po extrémně dlouhou dobu a nenechalo si dostatek času na odladění celého systému,“ pokračuje Martin Hurajčík, který nastalé situace velmi lituje a tvrdí, že nebýt dlouhodobého nezájmu současného vedení kraje, mohl být Karlovarský kraj vzorem pro všechny ostatní.

Z unikátního projektu, který nemá v Česku obdoby, udělalo současné vedení ostudnou frašku, která cestujícím ztížila a zkomplikovala život. A protože se neutěšenou situaci nedaří vyřešit za provozu, navrhuje opozice jízdné zdarma na problémových linkách a spojích, jako omluvu všem, kteří se dostali a dostávají do problémů.

„Zároveň vyzýváme hejtmana a celou koalici k urychlenému vyřešení problémů v meziměstské dopravě a k ochotě vyslyšet připomínky a podněty nejen cestujících, ale i představitelů obcí a měst v Karlovarském kraji,“ uzavírá Jana Mračková Vildumetzová.

zdroj: zpráva krajských zastupitelů za hnutí ANO v Karlovarském kraji

Copyright © Všechna práva vyhrazena | Newsphere by AF themes.