Tři měsíce do dokončení úseku R6 Lubenec Bošov

REKLAMA

Pouhé tři měsíce chybí do dokončení čtyřproudové silnice Lubenec – Bošov. Nově vzniklý úsek  v rámci rychlostní silnice R6 Praha Karlovy Vary bude asi v termínu a řádně dokončen.

Za více než 1,5 miliardy korun by měl začít řidičům sloužit v říjnu úsek ve vzdálenosti celkem čtyři kilometry. V současné době se dokončují práce na finálním povrchu komunikace, pokračuje se instalací svodidel, budují se protihlukové stěny. Už je dokončen i most se silnicí Chyše Valeč přes budoucí čtyřpruh, který je součástí mimoúrovňové křižovatky u Bošova. Také kruhové objezdy na této silnici u Bošova a Libkovicemi ještě teprve vyrostou, ale až, co se provoz převede na novou čtyřproudovou silnici.

Úsek Lubenec Bošov je prvním mezi Novým Strašecím a Karlovými Vary, žádný jiný další se nyní však nestaví.

Hned v příštím roce by se mělo pokračovat a zahájit výstavbu dalších obchvatů Řevničova a Krušovic ve středních Čechách a Lubence na Podbořansku.

„V minulých dnech proběhla schůzka starostů dotčených obcí s premiérem a ministrem dopravy ohledně výstavby silnice R6 a opět nám bylo přislíbeno, že se obchvat Lubence začne stavět v příštím roce,“ sdělil Jiří Chaloupecký, starosta Lubence. Kvůli urychlení příprav Ministerstvo dopravy zahájí práce na vypsání výběrového řízení ještě před dokončením výkupu pozemků, aby soutěže na zhotovitele staveb mohly být vypsané letos, nebo začátkem příštího roku.

Po dokončení obchvatů Lubence, Řevničova a Krušovic to bude podstatná změna. Řidiči se vyhnou těmto městečkům, jízda  se výrazně urychlí a obyvatelům přinese menší intenzitu  tranzitní dopravy.

Obchvaty na silnici R6 snad začnou už v příštím roce stavět, řidičům by tak měly začít sloužit v letech 2018 a 2019. Stát chce na tyto stavby využít dotace z evropských fondů.

Pro cestující z Karlových Varů do Prahy by se tak mohla zkrátit doba jízdy, zlepšit i její plynulost, kdy nebudou muset často měnit rychlost zejména při průjezdu obcemi  a následně mohou dosahovat i lepší spotřebu pohonných hmot a přispět k menšímu zatížení exhalacemi z výfukových plynů.