Zimní údržba D6 a I.tříd poprvé v režii soukromých cestářů

REKLAMA

Nové vedení odborníků akciové společnosti Údržba silnic Karlovarského kraje (ÚSKK) neuspělo v soutěži na osm let, kterou vyhlásilo Ředitelství silnic a dálnic. Stalo se tak krátce po té, co nová koalice pod vedením hnutí ANO chvíli po volbách  odvolala bez důvodu staré vedení a začala kraj řídit jako firmu. Do vedení se tak dostali  opět Martin Leichter a Zdeněk Brázda, kteří zde působili za vlády ODS a další odborník Pavel Raška (Piráti). Původní vedení bylo politické, toto je prý nepolitické, slibovalo nové krajské vedení.

Odborníci vybraní novou krajskou koalicí soutěž prohráli o fous, podaná nabídla  byla vyšší , než  cena vítězného spojení firem Eurovia – AVE. To zvítězilo s částkou zhruba 353 milionů korun. ÚSKK bude tedy v následujících letech provádět zimní údržbu poprvé od svého vzniku pouze silnice II. a III. třídy.

Členové bývalého vedení přitom připravili do soutěže ceny, které byly výherní a noví členové představenstva dali vyšší nabídky i když znali nabídky svých předchůdců. Firmy Eurovia – AVE se už pilně připravují na svou první sezonu, kde budou poprvé dělat práci, kterou vždy dělala ÚSKK .

„Rozsah udržované sítě zajišťované naší společností zahrnuje celý Karlovarský kraj, dálnice a silnice I. třídy tvoří jen její zlomek,“ uvedl člen představenstva Pavel Raška, odborník který soutěž na silnice I.třídy prohrál.

Společnost AVE musela přijmout i nové řidiče, kteří už od 1. listopadu drží pohotovost. Sklady soli soukromníci využívají  i v areálech ÚSKK, které jim ochotně poskytli nově vybraní odborníci jako konkurenci včetně zázemí svých certifikovaných skladů  v Bochově, Otovicích a Sokolově a dokonce drží i pohotovost zaměstnanci ÚSKK, kteří soukromníkům nakládají sůl a slouží za ně i dispečink, na který musí být povinně speciální a placené školení. Skoro by se dalo říct, že krajská firma vytvořila své konkurenci ve vlastních střediscích výborné zázemí a aktivní pomoc materiální i pracovní při plnění zakázky, ve které sama neuspěla. Pokud to bude takto pokračovat dál, může ÚSKK prohrávat další zakázky, které bude ochotně plnit pro ty co je vyhrají a shrábnou jen čistý zisk. Inu konkurence jako spřátelená firma bude asi u odborníků z ÚSKK novým způsobem jak řídit firmu po vzoru  svých krajských chlebodárců.

„Řidiči se mohou nově setkat s tím, že na námi neudržovaných úsecích budou potkávat naše sypače, které tudy jenom projíždí. To proto, že míří k silnicím nižších tříd. Tato situace vznikne především na Bochovsku a dále na silnici I/6 směrem na Prahu,“ uvedl  smutnou realitu Josef Bulka, hlavní dispečer zimní údržby.

Za veřejné peníze budou jezdit sypače se zvednutými radlicemi po silnicích, které vyhrály jiné firmy a ty budou nakládat sůl ve firmě, kterou v soutěži porazily.

 

Martin Leichter zdroj : Facebook

Výsledek obrázku pro privatizace