Krajští silničáři mají staronové vedení, šéfovat bude opět Leichter

REKLAMA

“V akciové společnosti Údržba silnic Karlovarského kraje dosedli do křesel noví členové představenstva. Rada kraje již  jmenovala tři nové členy představenstva, Martina Leichtera, Pavla Rašku a Jana Lichtnegera.

Své angažmá na silnicích končí po více než roku i Jan Bureš (ODS), který se stal uvolněným náměstkem pro zdravotnictví na krajském úřadu v nové krajské koalici. Bureš rezignoval na funkci člena představenstva k poslednímu lednu 2017, ale ještě před vypršením jeho rezignace byl odvolán společně s Michalem Riškem a Jaroslavem Fialou (ČSSD).

Dle slov  hejtmanky Vildumetzové (ANO) vypsala transparentně krajská koalice výběrové řízení. Na prvním jednání Rady Karlovarského kraje, které se uskutečnilo dne 25. listopadu 2016  mimo řádný termín, krajští politici zvolili sami sebe do výběrové komise krom bývalého krajského náměstka za ODS Zborníka, který již není krajský zastupitel ve složení , Vildumetzová Jana (ANO), Hurajčík Martin (ANO), Bureš Jan (ODS) Zborník Jan (ODS), Janů Josef (PIRÁTI)

Transparentní výběr probíhal tak, že politici nejdříve sami sebe zvolili do výběrové komise a po té co vybrali nové členy představenstva, tak ti samí politici následně jako členové Rady Karlovarského kraje ,,transparentně” vybrané odborníky jmenovali do představenstva.  

Podle hejtmanky by měl být předsedou představenstva zvolen Martin Leichter, dříve jmenovaný radou kraje za vlády ODS, který zde ve stejné funkci již působil celé pětileté funkční období, které dokončil za vlády ČSSD. Leichter pamatuje za vlády ODS nejen větší plat než minulí členové vedení, ale krom řádných i mimořádné odměny, které v součtu překračovaly každý rok více než 500 tisíc korun.zt

Krajský náměstek pro dopravu Martin Hurajčík (ANO) uvedl, že tyto manažerské smlouvy projdou na Údržbě revizí. Ty totiž byly minulým krajským vedením nastaveny tak, že ačkoliv společnost dosáhla s odřenýma ušima roční zisk třeba jen tří milionů, manažeři měli na tučné odměny nárok v plné výši. Hurajčík dále doplnil, že akciová společnost je primárně zakládána za účelem zisku a motivační prvek zůstane i pro manažery zachován. Rozhodně ale bude nižší.

Krajské silnice jsou stabilní krajskou společností a dlouhodobě se drží v černých číslech a vykazují zisk několik milionů korun ročně, to i v době hospodářské krize, která před několika roky postihla celou Evropu. V této době se hromadně v soukromých firmách propouštělo, ale minulé představenstvo na požadavek tehdejší koalice zachovalo všech cca 230 pracovních míst.

Na krajském letišti politici, kteří ,,řídí kraj jako firmu” zatím výběrové řízení neorganizují i přes to, že letiště skončilo  ve ztrátě.  

K novopečenému  předsedovi představenstva silničáčů patří i krátká historie, kdy byl za vlády ODS  Leichter jmenován bez výběrového řízení do křesla ředitele Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech a následně po cca roku působení byl náhle odvolán. Leichter v té době nahradil víkendového ředitele ŘSD Keřku (ODS), který proslul známou karlovarskou losovačkou. Fakticky lze označit tuto dobu plnou korupčních kauz pod taktovkou ODS a celou tuto partičku jako sehraný tým, který se dnes vrací do vlády kraje pod značkou hnutí ANO.

Dále krajští politici dosadili  nové odborníky i do dozorčí rady ve složení, Martin Dušek, Ladislav Sedláček, Jaroslav Fujdiar( OCOJIMJDE), Rudolf Pocklan a  Helena Hejnová(ANO) . Většinou se jedná o krajské nebo komunální politiky a zastupitele kraje.

zdroj : You Tube

A ještě jedna pohádka: ,, O proplácení poloviny dálniční známky dokud nebude hotová D6.”

BEZ CENZURY