Politici znovu oprášili plán na nový most

REKLAMA

Kdo by si myslel, že přes řeku Ohře už je mostů dost, asi nejezdí přes ulici Sokolovská, která je  od rána do večera soustavně přetížená s dopravními kolapsy. Díky tomu, že za roky vlád ODS a ČSSD se v Karlových Varech systémově neplánovalo a doprava stále přibývala, je dnešní stav doslova alarmující.

Nový vlastník bývalého pivovaru chce vybudovat další obytnou část města, které vyvolá potřebu zkapacitnění už nyní zoufalé dopravní infrastruktury v Rybářích.

Aby se výstavbou zcela nezastavila v Rybářích doprava, měl by vzniknou nový most, který by  spojoval ulici Charkovská v Tuhnicích s Dolní Kamennou. Pomohl by dopravě na katastrofálním místě ve městě, kde vyjíždí mimo jiné i hasiči. Politici řadu let za řeku Ohře ani nedohlédli na tož, aby řešili základní problémy už roky zoufalé dopravní obslužnosti. O tom svědčí i současný stav všech mostů, který spíš občany města rozděluje na “preferované patrioty” v okolí lázeňského území a pak už jen ty z periferie za řekou Ohře, “občany druhé kategorie.”

„Investor s městem jedná už skoro dva roky a má připraveny varianty výstavby včetně  řešení dopravy a vybudování nové komunikace, která by svedla budoucí logické navýšení dopravy ze Šmeralovy ulice, přes Dolní kamennou na nový most.

Investor, který je majitelem bývalého areálu  pivovaru, stojí za několika úspěšně realizovanými projekty.

Ex primátor Kulhánek (hnutí KOA) nebyl schopen reálně věci posouvat, a už vůbec ne dotahovat do konce. Mnoho projektů a studií za stovky tisíc, často bez výběrového řízení skončilo za dlouhých osm let vlády hnutí KOA v šuplíku. Ale mediálními prezentacemi na úkor svých partnerů se Kulhánek jako bývalý novinář výtečně vychloubal a často cizím peřím.

Zanedbaných a chátrajících investic zůstalo v Karlových Varech po Kulhánkovi více než dost.

Už jen proto, že mimo jiné jako lokální hnutí plné teoretiků bez komunikačních kanálů na kraj a sněmovnu se za osm let nepodařilo přivést investice podporované i z jiných zdrojů, než z městské poklady. Jiným obcím v kraji se přitom dařilo mnohem lépe. Cheb i Sokolov řešily obchvaty, to je v Karlových Varech stále jen utopie. Osm dlouhých let bylo pro smysluplné investice  do dopravní infrastruktury v Karlových Varech spíš zmarem. Ale za to se dařilo kejklířům a všem, kteří čerpali z rozpočtu neinvestiční peníze, které se rok od roku stále navyšovaly.

O tom, že zpěv, tanec a hudba patří  do Karlových Varů není pochyb.

Otázkou zůstává, zdali soustavně klesající populace ve městě dál potáhne nabubřelou zábavu na dluh jako “navoněnou bídu.”